
De plannen om poliklinisch te bevallen werden opgeborgen, en ons kleine ventje ging op de kamer onder de lamp. De dag erna werd duidelijk dat die lamp weinig hielp, zijn billirubinewaarden waren heel erg gestegen; dus moest’ie naar de neonatologie voor intensievere therapie…
Op zo’n moment valt je hele wereld in… Ik wou nog zoveel genieten van dat kleine wondertje dicht bij me, de borstvoeding kwam nog op gang, ik had echt geen zin om hem nu niet meer naast m’n bed te hebben.

Met de prof kon ik afspreken dat’ie op vraag mocht drinken; hoorde van sommige verpleegkundigen zelfs dat dat teveel was, maar daar trokken we ons niks van aan. Acht dagen lang hebben we gevochten voor de borstvoeding, mama mocht vroeger naar huis maar reed weg en weer van huis naar ziekenhuis, want die borstvoeding was ’t me wel waard!!


Gelukkig bleek de dag nadien dat het een vals positieve test was en het eerste wat we deden was: voeden!Wat heb ik toen genoten van die voeding, wetende dat alles ok was en dat ik gewoon zonder ergens aan te moeten denken verder kon voeden!!
De start was niet wat je ervan verwacht maar ons kereltje was zo borstverslaafd dat’ie lekker stug bleef drinken en binnen een paar daagjes was de borstvoeding weer helemaal goed. Nu ligt dit avontuur al weer zes maanden achter ons en Thijs en mama genieten nog altijd evenveel van de borstvoeding.
-
\t
- Geschreven door Evelyn